Chiang Mai Zoo - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van De Braafjes - WaarBenJij.nu Chiang Mai Zoo - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van De Braafjes - WaarBenJij.nu

Chiang Mai Zoo

Door: De Braafjes

Blijf op de hoogte en volg De Braafjes

04 Juli 2012 | Thailand, Chiang Mai

Normaal hebben wij het niet zo op een dierentuin in een ander land, toch wilde we de Chiang Mai Zoo eens bezoeken. Door het simpele feit dat hier 3 panda´s zijn hebben wij toch besloten om de zoo te gaan bezoeken. Nog nooit hebben wij een levensechte panda gezien en wie weet zullen we ook nooit meer de kans krijgen een panda in levende lijve te zien krijgen. Met een sonteauw zijn we voor 150 bht. met zijn viertjes naar de andere kant van Chiang Mai gebracht. Voor het eerst worden we weer met het 2 prijzen systeem geconfronteerd 50 bht voor een Thai en 100 voor farang. Dan nog eens 100 bht per persoon om de panda´s te bezoeken. Ach ja zie in Nederland maar eens een dierentuin te vinden voor 5 euro per persoon. Wat meteen opvalt is hoe super netjes de dierentuin eigenlijk is opgebouwd en onderhouden. Het eerste verblijf zijn de flamingo´s en gelijk een duidelijk verschil met Nederland, je mag hier de dieren voeren, 10 bht in een kastje en je kan een beker met korrels krijgen, ik heb nog nooit van zo dichtbij een flamingo gefotografeerd. We kopen een kaartje voor de `tram` een soort van hop of hop on trolleybus. Achteraf gezien een super idee want de hoofdweg is 7 km lang en gaat heuvel op en af. Bij de eerste stop (olifanten welkom) stappen wij uit en voor we het weten rijdt de bus weer weg, geen probleem we lopen langs een aantal verblijven en zodra de bus komt stappen we weer in. Alles valt echt 100% mee, de verblijven zien er goed uit, een soort van natuurlijke omgeving overal ligt een overvloed aan eten, het enige wat we bij enkele verblijven missen is drinkwater. De dierentuin is perfect voor foto’s, als bezoeker kun je heel dicht bij de dieren komen. Vele dieren kun je voeren het is toch wel bijzonder om een giraf uit de hand te eten te geven of een jaguar met een stuk vlees te voeren. De verblijven zijn zo open en dichtbij dat ik toch wel schrik als er 2 tijgers ruzie met elkaar hebben, wie er wel en wie er niet in de poel mag. Ze brullen en gelijk krijg ik het gevoel een duidelijke mindere te zijn, alleen al de brul maakt ze aanzienlijk sterker. Wel geven ze me de mooiste foto’s die ik ooit in een dierentuin heb gemaakt. Een aantal keer is het Bokito verhaal naar boven gekomen, maar we zijn allemaal heelhuids uit de zoo vertrokken. Het panda verblijf was groots opgezet met zelfs een snow dome. De Panda’s waren lui en het is dat ze af en toe hun hoofd bewegen anders zou je denken dat het de grote uitvoeringen zijn van de knuffel die Ezra in zijn hand had. Toch besef je dat je het dier zo vaak hebt gezien maar nog nooit in het echt, het is toch wel bijzonder. Op het laatst hebben Quincent en Ezra nog de pinguïns kolonie vis gevoerd, iets wat bij ons uit de boze is, kan hier allemaal of het goed is laat ik in het midden. Dat het een unieke ervaring blijkt is zeker. De jongens krijgen kaplaarzen en jaja huishoudhandschoenen aan en mogen een schaal vissen voeren aan de grappige pinguïns. Achteraf hebben we dus een hele dag vertoefd in de dierentuin en iedereen had op zijn eigen manier een supergave dag. Met de sonteauw zijn we voor de deur van het hotel afgezet, Quincènt gaat vissen en Ezra neemt een duik in het zwembad terwijl wij de auto voor morgen regelen. Wederom hebben we vanavond bij hetzelfde restaurantje gegeten, de keuken is goed en de kaart zo lang dat we er gerust 3 weken verschillende gerechten kunnen eten. Quincènt en ik hebben de afspraak om dit jaar meer uit te proberen met eten, ook vanavond had ik iets homemade het zal moeilijk worden om het de 2e keer te bestellen want de naam weet ik nu al niet meer.

• 08 Juli 2012 - 10:22

De Braafjes :

Vandaag een relax dag in een prachtige omgeving. Gelijk even een paar dagen aangevuld. Veel leesplezier!

• 07 September 2013 - 23:51

Peter Hubeny:

hey, vraagje , mocht je een foto nemen samen met de panda's?
    er is een vrijwilligers cursus vr om te gaan met de panda's , maar kost 5000 bath
    en kon je er ook met tijgers op de foto? en kost het extra vr de foto's samen met de dieren?
    grtz,peter

• 08 September 2013 - 17:34